Ajankohtaista

Muistutus Kaupunginpuutarhan alue -asemakaavan katusuunnitelmista 2/25
Kaupunginpuutarhan alueen suunnitelmat ovat valitettavasti yhdistyksellemme pettymys useammalla tavalla.

Muistutus Puntarikadun katusuunnitelmasta 2/25
Arvostamme suunnitelman taustalla olevaa tavoitetta parantaa jalankulkuolosuhteita ja pyöräilyn turvallisuutta, mutta emme kannata pyörätien rakentamista Puntarikadulle.

Muistutus Karhunkadun ja Itäkaaren liittymäalueen katusuunnitelmasta 1/25
Tätä kautta kulkee pyöräilyn seudullinen aluereitti, mitä ei mielestämme ole huomioitu riittävästi. Pyöräliikenteen seudullisten pääväylien tavoiteverkon laatutavoite Huhkolan kautta kulkevalle reitille on vähintään 2,5 m leveä eroteltu kaksisuuntainen pyörätie.
Pyörätien geometria kiertoliittymässä on normaalia parempi, mutta se voisi kuitenkin olla vielä enemmän Väyläviraston Pyöräliikenteen suunnittelu -ohjeen mukainen.

Muistutus Ferry Terminalin asemakaava-alueen pohjoisosan katujen suunnitelmista
Uusi tasaisempi ja lyhyempi reitti Ruissaloon on erittäin tervetullut uudistus. Suunnitelmat ovat pääosin toimivia, ja pyöräily ja jalankulku on eroteltu asiallisesti. Myös uuden erotellun infran liittymäkohdat vanhaan yhdistettyyn on toteutettu hyvin, Väyläviraston pyöräliikenteen suunnitteluohjeen mallin mukaan (ehdotamme kuitenkin alla pientä viilausta tiemerkintöihin).
Turun kaupunkiseudun Pyöräliikenteen seudullisten pääväylien tavoiteverkon laatutavoitteita ei kuitenkaan ole huomioitu Pansiontien pyörätiellä. …

Muistutus Itäisen Rantakadun rantaväylän katu- ja ympäristösuunnitelmasta Olavinpuiston kohdalla 12/24
Kokonaisuudessaan suunnitelma vaikuttaa laadukkaalta, arvostamme erityisesti kierrätettyjen materiaalien käyttöä. Haluamme kuitenkin muistuttaa kahdesta pyöräpysäköintiin liittyvästä asiasta:

Muistutus Göteborginkadun ja Suikkilantien risteyksen runkolinjapysäkkien katusuunnitelmasta 11/24
Suunnitelma vaikuttaa toimivalta ja huomioi hyvin niin jalankulun, joukkoliikenteen kuin pyöräilyn turvallisuuden ja sujuvuuden.